Oproep: breng klachten T-Mobile netwerk via iPhone app in kaart

Deze week kreeg ik een sms van T-Mobile: “Beste klant, download nu gratis de NetwerkRadar app: http://bit.ly/cNGlBg. Deel je ervaring en help ons zo het netwerk verder te optimaliseren. Groet, T-Mobile”. Het is maar met welk frame je iets brengt... “het netwerk verder te optimaliseren” zou ik persoonlijk herschrijven naar “het netwerk minder beroerd maken”, en ik ben toch echt geen azijnpisser… maar vooruit. T-Mobile belooft te luisteren naar de klachten.
Het gaat om de app NetwerkRadar die je op je iPhone kunt downloaden en die meet dan het netwerk. Je kunt de klacht meteen laten doorgeven T-Mobile. Laten we dat dus massaal doen! Wel even een waarschuwing voor thuis: zet je WIFI uit. Ik had mijn WIFI in eerste instantie aanstaan en dan lijk je een fantastisch bereik te hebben, want dat onderscheid maakt de app niet. Maar nadat ik WIFI had uitgezet, en 3G het dus gewoon zou moeten doen, was de conclusie van de app: geen internet. En dat klopt, want het netwerk is op grote delen van IJburg bijna afwezig.
Laten we de app allemaal regelmatig op allerlei verschillende plekken op IJburg gebruiken, zodat het voor T-Mobile duidelijk is dat het netwerk hier verschrikkelijk slecht is. Je moet wel wat geduld hebben, want doordat het netwerk zo slecht is geeft de app vaak foutmeldingen. Er zijn overigens veel meer plekken in Amsterdam waar er geen netwerk is, dus daar ga ik ook vrolijk op de knop drukken. Een beschrijving van de app vind je hier en in de iPhone store kun je zoeken op "netwerkradar".

Reacties