IJburgers in de gemeenteraad

Nu de voorkeursstemmen bekend zijn is het duidelijk wie er in de gemeenteraad komen. Althans, voorlopig, want deze mensen kunnen ook nog wethouder worden, maar het duurt nog wel even voordat dat bekend wordt. In de nieuwe gemeenteraad zitten een paar IJburgers.
SP lijsttrekker Laurens Ivens krijgt een zetel en op AT5 was zichtbaar dat hij op IJburg woont, want de zender interviewde hem voor de verkiezingen thuis.
Ook Jan Hoek van GroenLinks komt in de gemeenteraad. Hij stond vijfde op de lijst van zijn partij. Jan Hoek was tot nu toe stadsdeelwethouder van Welzijn, Zorg, Economische Zaken en Werk en schreef een column in de Brug .
Twee mensen zijn wel via voorkeursstemmen in de raad gekomen: Nelly Frijda (Red Amsterdam) en Ahmed Marcouch (PvdA), zie website Amsterdam .
Ook de voorkeursstemmen in het stadsdeel zijn nu bekend. Alleen IJburger Tanya Sancisi-Vellekoop van D66 krijgt een zetel, voor zover ik kan nagaan. Zie website Oost

Reacties

  1. Hoort eigenlijk niet bij leuk nieuws over of voor IJburg. Ivens heeft een totaal vertekend beeld van IJburg gegeven. Zo zou het eiland mega problemen hebben en als hij aan de macht is wil hij sociale huurwoningen op A lokaties plaatsen. Welke politici spreken eens de waarheid..........zucht. IJburg is prachtig en kan nog mooier worden. Wie zal daar wel aan werken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ik helemaal met je eens. Om het over een reddingsplan te hebben bij een woonwijk is sowieso misplaatst, reddingsplannen heb je voor natuurrampen waarbij doden vallen. Bovendien ken ik alleen maar mensen die happy zijn met IJburg en is het voorzieningenniveau in mijn ogen veel hoger dan in andere wijken buiten het centrum: veel leuke festivals, een cultureel centrum als Vrijburcht, IJburg tv, een eigen strand(tent), zeer veel horeca, een haven, kledingwinkels, kadowinkels, veel ondernemende mensen etc. Maar los van de misplaatste verkiezingsretoriek en het onjuiste beeld, waren ideeën van de SP op zich niet slecht: extra openbaar vervoer, een pont naar de stad, een openbare bibliotheek en een gemeenteloket, die zijn wat mij betreft welkom. Bovendien vind ik het plezierig om te weten dat er IJburgers in de raad zitten, die weten wat er hier speelt.
    Verder ben ik persoonlijk helemaal niet ontevreden over politici in het stadsdeel; het bestuur van stadsdeel Zeeburg vind ik eigenlijk heel constructief. Van Dennis Straat (VVD), Fatima Elatik en Nico Papineau Salm (PvdA) en Jan Hoek (GL) zie ik dat ze problemen onderkennen en proberen op te lossen, maar vooral ook de positieve zaken belichten, die zie ik allemaal graag terugkomen in besturen. Gelukkig konden we ook op deze mensen stemmen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten