Restaurant Lago op IJburg

Restaurant Lago, dat deze zomer opende op de IJburglaan, houdt op internet de gemoederen bezig. Via Google wordt er al maanden ontzettend veel naar gezocht en veel lezers van dit blog mailden me vlak na opening enthousiast. Op Iens zijn de meningen verdeeld: de commentaren variĆ«ren van heel positief tot heel negatief. Lago krijgt gemiddeld een 5,9, het laagste van IJburg, al verandert dat weer als mijn mening is doorgevoerd ;-) Door alle enthousiaste verhalen waren wij toch erg benieuwd. Afgelopen vrijdag gingen we daarom met onze net naar IJburg verhuisde vrienden Lago uittesten. Gelukkig hadden we gereserveerd, want Lago zat helemaal vol. Ook onze meningen waren verdeeld. Ik had zelf heerlijke antipasti en een pasta met inktvisinkt, met een lichte vanille smaak die ik erg bijzonder vond. Ook de calzone van een van mijn tafelgenoten viel in goede aarde, maar de soep en vis van een van andere tafelgenoten weer niet. De inrichting is mooi strak en de locatie is sprookjesachtig: met uitzicht over het water van Steigereiland Noord en de lichtjes van de drijvende woningen. Ik kom in de zomer zeker een keer terug om in het zonnetje een broodje of pasta op het terras te eten. Maar vooralsnog behoort Lago niet tot mijn favorieten op IJburg, dat blijven toch N.A.P., The Lighthouse en Tante Til!

Reacties